فرمانده مرزبانی استان گفت:تامین و تقویت هرچه بیشتر امنیت در دریا ضامن توسعه اقتصادی  کشور است و امروز مجموعه مرزبانی و دریابانی در خط مقدم تامین امنیت و حراست از آب‌های سرزمینی ایران اسلامی تلاش می‌کند.

سردار شجاعی فرمانده مرزبانی استان  با اشاره به اهمیت اقدامات مؤثر در ارتقای امنیت مرز‌های آبی گفت: نتیجه بخش بودن اقدامات گسترده صورت گرفته در بحث امنیت مرز‌های دریایی و کنترل سواحل استان مستلزم تلاش تمامی ارگان‌های دخیل در این امر می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اولویت فعالیت‌های ما در راستای تامین امنیت مرز‌ها و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق  است که بحمدالله نه فقط در مرز‌های آبی بلکه در سر تاسر مرز‌های کشور عزیز امنیت پایدار برقرار است و توفیقات بسیار خوبی در این زمینه‌ها بدست آمده.

جواد سپاهی ادامه داد:همراهی مردم ساحل نشین در امنیت و توسعه پایدار منطقه بسیار مهم می‌باشد.

وی تصریح کرد:صیادان جز مرزبانان و سربازان خط دریامحور در حوزه امنیت دریا می‌باشند و نیاز است درحفظ وحراست این گنج در کنار دریابانان باشند.

وی ضمن تشکر از فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی شهرستان گفت:برای امنیت پایدار این منطقه نیاز است با یک خردجمعی با همراهی مردم در کنار هم در برقراری این امنیت حرکت کنیم.

فرماندار چابهار آگاهی بخشی ادارات بنادر و دریا نوردی و اداره کل شیلات به صیادان را مهم برشمرد وخاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در صید و صیادی وبروز بودن صید واستفاده درست از ظرفیت خدادای دریا می‌تواند برای نسل‌های آینده خدمتی ماندگار باشد.

 جواد سپاهی تصریح کرد: ساماندهی تمامی قایق‌های سبک صیادی در دستور کار است و براساس این ساماندهی، صدور مجوز سوخت هم اجرایی شده است

جواد سپاهی در پایان گفت:شیلات هرچه سریعتر جایگاهی سوخت اسکله‌های رمین طیس را ساماندهی کند.

 در این جلسه پس از ارائه گزارش و اقدامات هر یک از اعضا کمیته، جهت اجراء مطلوب‌تر ماموریت‌ها  مصوباتی به تصویب رسید.

بنا به این گزارش این جلسه با محوریت برقراری مطلوب امنیت در دریا و کنترل ورود و خروج شناورها، مبارزه با قاچاق کالا و موارد ممنوعه، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و برخورد با شناور‌های فاقد هویت همچنین هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها دنبال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار